Att skapa ”feel good zoner”

Hej,

söndag igen. Jisses vad veckorna rusar.

Känner du ofta stress?

Planerar du in stunder för dig själv?

Även om det är runt andra du känner avkoppling och komb. med träning så är jag övertygad om att just en stund eller mer är super viktig varje dag. Stunder där du inte får en massa ny input. Stunder i tystnad där endast bruset från ens egna tankar hörs.

Ja men då blir jag än mer stressad om jag bara är i min tystnad kanske du tänker nu.

Ja till en början. Det är en träningssak. Vad jag är ute efter är när du känner att stressen kryper på dig, du glömmer saker,svårt att fokusera ska du hitta din/dina ”feel good zoner ”. Skapa en eller känn in en. När du befinner dig i din zon, känn in och blunda-andas djupt och låt lugnet och glädjen strömma genom kroppen. Nöt in detta i din kropp. Kroppen lär och så fort du behöver varva ner slår du dig ner i din sfär och snabbt går pulsen ner. Jag har lärt mig min kropp så pass att jag kan känna in min ”feel good zon ” när och var jag vill. Bara blundar och låter kroppen känna igen. Det är oerhört effektivt så sätt fart med detta nu.

Fotot jag visar idag är en av mina nya ” feel good zoner” . Älsklingssoffan och kuddarna …bästa plejset!!

Ha en fortsatt fin söndag nu

/Anne-Lee

Prenumerera du också så har du ett rykande färskt inlägg i din inkorg varje söndag till frullen.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *