Köpvillkor

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_accordion active_tab=”false” collapsible=”yes”][vc_accordion_tab title=”Priser och betalning”][vc_column_text]

Varje vara anges med pris inklusive moms 25 %.  I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms. 18-års gräns för köp.

Om inget annat anges…FRAKTFRITT.

Idag erbjuds endast kortbetalning med Payson. Payson samarbetar med Visa/Mastercard och internetbankerna Swedbank,Handelsbanken,SEB,Nordea och Danske Bank.

Vid inlämning och betalning för möbelarbete kan man på plats betala med swish. Går även att välja bankgiro.
Faktura (bg) betalningsvillkor 5 dagar netto.

Kräver din vara hemleverans på grund av sin volym så anges det och den extra kostnaden tillkommer.

Vi kan även höras per mail eller telefon för att komma överens om annan lösning på transport.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Varje vara anges med pris inklusive moms 25 %.  I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms. 18-års gräns för köp.

Om inget annat anges…FRAKTFRITT.

Idag erbjuds endast kortbetalning med Payson. Payson samarbetar med Visa/Mastercard och internetbankerna Swedbank,Handelsbanken,SEB,Nordea och Danske Bank.

Vid inlämning och betalning för möbelarbete kan man på plats betala med swish eller bankgiro.
Faktura (bg) betalningsvillkor 5 dagar netto.

Kräver din vara hemleverans på grund av sin volym så anges det och den extra kostnaden tillkommer.

Vi kan även höras per mail eller telefon för att komma överens om annan lösning på transport.

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Ångerrätt”][vc_column_text]

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att varan anlänt till ditt ombud,inte från dagen du väljer att hämta varan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.  Gäller ej reavaror eller specialtillverkade varor.

När du utnyttjat din ångerrätt står kund för returfrakten.

Vid byten/ångerrätt skall varan vara oanvänd och returneras i orginalförpackning, väl skyddat mot postens hantering. Vid byte står du för den nya varans porto. Efter att varan mottagits och kontrollerats så skickas ersättningsvara eller gör en återbetalning av värdet på varan (ej frakt och expeditionsavg.) till ditt konto inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Ingen återbetalning.Allt i enlighet med Distansavtal och Konsumentköplagen[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Leveranser”][vc_column_text]Makrills använder sig i dagsläget av Postnord alt. Schenker för att skicka paket. För att spara på miljön , så långt det går, tillämpas återanvändning av emballage. 

För större objekt har vi en dialog för bästa leverans.

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Ditt paket levereras normalt inom 3-5 dagar. Så snart paketet levererats till närmsta postnord/Schenkerombud aviseras kund via sms, eller e-post med all information om var paketet kan hämtas. Från att paketet har levererats till ombud har kund 14 dagar på sig att hämta ut aviserat paket .

Fraktfritt upp till 20 kg.

Vissa varor är märkta med hemleverans. Detta beror på att varorna är för skrymmande för att hanteras av PostNord/Schenker-ombud. Dessa varor  skickas mot leveranskostnad. Vi kommer överens om bästa möjliga leverans.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Returer”][vc_column_text]

Vid retur står du som kund för returfrakten och ansvarar för att varan inte skadas under transport. Tänk därför på att emballera din beställning noggrant när du skickar tillbaka den.Efter godkänd retur görs en återbetalning via det betalsätt som användes vid köptillfället. Har varan däremot hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt  för att en full retur ska godkännas kommer Makrills ta ut ett värdeminskningsavdrag  för varan.

Betalar alltid returkostnaden vid reklamationer. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt ber Makrills dig att omedelbart ta kontakt på info@makrills.se så att felet kan rättas till. Skicka inget i retur innan du tagit kontakt. Löser inte ut varor som skickas mot postförskott eller mot efterkrav.

Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Återbetalningsskyldighet: Makrills ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Ej uthämtade paket”][vc_column_text]Upptäcker du skador på paketet när du hämtar det hos ombud ska du inte hämta ut det utan omedelbart anmäla det hosombud eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är ac den art att den kan hänföras till transportbolaget hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om en eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas tar du kontakt med Makrills.

Ej hämtade varor returneras till oss efter 14 dagar. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 399:-[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Garantier och service”][vc_column_text]Då Makrills säljer varor i bättre begagnat skick så är det följaktligen svårt att lova hållbarheten. I webbshopen görs en noggrann beskrivning av varan och konsumenten är välkommen att höra av sig  om ytterligare information. Möbler för omklädsel/stoppning garanteras att de tas om hand med största varsamhet och respekt. Allt med en nära dialog med kunden.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Privat Policy”][vc_column_text]”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personupgifter som krävs för köp. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”blog_sidebar”][/vc_column][/vc_row]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Skriv din sökning ovan och tryck enter för att söka. Tryck escape för att avbryta.

Tillbaka till toppen